Má práce je mým opravdovým koníčkem, nesmírně mne baví a naplňuje. Zaměřuji se na zdraví bez kompromisů!!! V holistickém pojetí, v kontextu pracovních i osobních vztahů, v kontextu velmi důležitého vztahu sám k sobě ... 

Harmonie

Neuslyšíte tedy ode mne, že např. balet či vzpírání jsou vhodné pohybové aktivity. Nejsou. Ale chápu, že každý máme své potřeby a svou cestu. Dlouhodobé sezení ve školách bude v budoucnu jistě považováno za poškozování zdraví, ne-li hůř. A přesto je dnes bráno za normu, za něco, co si většina neumí představit jinak. Vždy se však můžeme zamyslet, informovat se o prospěšných kompenzacích, získat nadhled. 

V mládí jsem závodně sportovala, což ukončilo sportovní zranění a operace páteře. Ta opravdu odstranila velmi silné bolesti, ale na následné fyzioterapii mi už nepomohli odstranit špatné pohybové návyky. Naopak mě učili podsazovat pánev a "nehýbat" bederní páteří! Po 20 letech přišel relaps. A "získala" jsem letité chronické bolesti zad. Snaha sportovně vyskočit ze začarovaného kruhu se nedařila. 

Postupně mi začalo docházet, že silou tu bolest nepřemůžu. Vrátila jsem se k józe, tai chi, objevila jsem Prof. Koláře a jeho koncept DNS, fyzioterapeuta McKenzieho, renesančního Feldenkraise, MUDr. Hnízdila, Jardu Duška, Dr. Bruce Liptona, dechové a relaxační techniky, meditaci, hypnoterapii ... 

Marně jsem hledala rychlá řešení, zato jsem našla cestu plnou nekončící inspirace, úžasných lidí...  

moc přítomného okamžiku i pozitivní myšlenky.

 

Byl to zásadní přechod 

od nechtěné pozornosti na bolest 

ke směrování energie

 na hledání možností, 

fokus na harmonii a prožívání vnitřní radosti. 

Na co zaměříme pozornost, posilujeme.

 

Postupně jsem vědomě přetvářela svou posturu, napravovala pohybové zlozvyky, pracovala metodou pokus-omyl, posilovala odolnost vůči stresu, poznávala své momentální limity... bolest se vytrácela pozvolna.

Prevence je proto naprosto zásadní - jde tak rychle, jak budete chtít:) Nevyžaduje tolik trpělivosti.

Všem doporučuji využít současnou fyzioterapii, je to velmi dynamický obor. Jen pečlivě vybírejte nadšence v oboru, se kterým cítíte nezbytnou synergii. Po jeho doporučení lze začít s individuálními či kolektivními lekcemi, do kterých by měl jít člověk se stabilizovaným zdravotním stavem, ideálně - znalý svých možností. 

 

To nejdůležitější:

cvičení vždy prociťujte 

postupujte pomalu

hýčkejte své tělo

zůstávejte přítomni 

s plným vědomím 

s koncentrací 

provádějte každičký pohyb

a pozici dolaďte splynutím se svým dechem.

 

Po lekci byste se měli cítit příjemně, v delším horizontu vidět změny k lepšímu.

Pokud se tak neděje, poraďte se se svým lektorem.  

Namasté, Olga

 

Na své cestě jsem prošla následujícím vzděláním:

Kurz DNS Fit Kid Sport, 2019 
Kurz DNS (Dynamická Neuromuskulární Stabilizace dle Prof. Koláře) Sportovní kurz I a II v Rehabilitation Prague School, 2019
Kurzy Hluboký stabilizační systém páteře I - IV na Rehabilitační klinice FNHK, 2018
Kurz Pletenec ramenní I a II na Rehabilitační klinice FNHK, 2017
Jóga pro zdravá záda u Power Yoga Akademie Vaška Krejčíka s MUDr. Anetou Královou, 2018
Rekvalifikační kurz Instruktor zdravotní tělesné výchovy v IQ Academy Daniela Müllera, 2016
Rekvalifikační kurz Instruktor hathajógy v Yogacentru Jany Smažíkové s certifikací Yoga Alliance, 2011
Rekvalifikační kurz Výživový poradce, 2011
Kurz FTVS Univerzity Karlovy Prevence poruch pohybového systému, 2015
Hypnoterapie I a II v Cetros Libora Činky, 2017
Kurzy Tvůrce osudu a Psychologie vlivu a NLP I v Cetros Libora Činky, 2018
Kurz antistresové a relaxační masáže Noli v Dexter Academy, 2017
Úvod do systemické psychoterapie Systemikem snadno a rychle? v Isz-Management Centru zakladatele systemiky v ČR Vráti Strnada, 2017