Nordic Walking zapojuje kolem 90% svalů! Je ale velmi důležité zvládnout správnou techniku. Pak si můžete naplno užívat všech benefitů: pobytu na čerstvém vzduchu, posílení horní poloviny těla, ulehčení kloubům na dolních končetinách a páteři. Právě výhřez plotýnky bederní páteře mě v roce 2008 k NW dovedl.

Lektorský kurz jsem si dělala u Mgr. Jany Stejskalové, juniorské reprezentantky v běhu na běžkách. Její brzké ukončení sportovní kariéry mi připomnělo to mé - chronické potíže s koleny, operace, beznaděj, bolesti... Nakonec se dala na NW, o kterém dělala i magisterskou práci. NW nyní dělá profesionálně a založila Českomoravskou federaci NW. 

Co potřebujete je vybavení více méně jako na běh - měkké nízké boty (ideálně nepromokavé, s membránou), pohodlné oblečení vrstvené cibulovitě dle počasí, ledvinku, příp. batoh (nikdy ne tašku přes rameno) s flaškou vody, něco malého na zub - např. raw tyčku... 

 

Ještě přidávám info z jiného místa mého webu: 

Pomocí hůlek můžete rozložit váhu těla na horní polovinu. Nejenže ji posílíte, ale také ulevíte přetíženým bedrům. Takže je to vlastně terapeutický nástroj (nepohoda zad, dolních končetin, nadváha). Je ale třeba dobře zvládnout techniku, která není úplně nejsnadnější. Pokud jste pohybově talentovaní:), máte dobrou koordinaci a cit pro pohyb, lze zvládnout pomocí video instruktáží. Nejčastější chybou je zápich vpředu:( Ten je naopak za nohou! Dále vlečení holí, prohnutá bedra, záklon hlavy, zabetonovaná ramena... 

Videa velmi profi a základní (těmi profi kritizovaný styl, ale video je pro začátečníka polopatě:) 

Jinak je dobré si projít minimálně 2x základní lekcí. 

K výběru hůlek (nejedná se o trekové hůlky!!!): pro rekreační účely si úplně vystačíte s nastavitelnými, teleskopickými holemi s "rukavičkou a botičkou". U nich neřešíte velikost, můžete si je půjčovat v rodině. Pokud jste fajnšmekři, NW vám učarovalo a chcete jednodílné profi, zajděte do speciálky, aby vám pomohli vybrat správnou velikost a k vašemu záměru! To je velmi důležité, jinak můžete nevhodně přetěžovat své tělo a až na to přijdete, budou vám k ničemu. Základní velikost pro začátek při zapíchnutí hůlek před sebou: nadloktí je u těla a svírá pravý úhel s předloktím (dlaně v úrovni loktů nebo trochu níž). Já jsem pořídila osvědčenou značku FIZAN a LEKI, ale často používám i ty staré, skladné no name. 

Odkazy na profíky, kde najdete spoustu zajímavých informací kuk,  kuk  a  kuk

Supr pohyb pro spalování tuků v aerobní zóně